2012. december 29., szombat

Várólista 2012 - ismét csak kudarc...

Nincs nagyon mit szépíteni rajta, ismét csak elbuktam a várólista-csökkentő játékot. Pedig én készültem :( Tavaly ilyenkor még azt gondoltam, hogy én hűdenagyonjól válogattam könyveket, rövideket, hosszabbakat, szórakoztatóakat, komolyabbakat vegyesen - egy dolgot hagytam ki a számításból, hogy minden ilyen válogatás a pillanatnyi jajdeelakaromolvasni állapotot tükrözi, és egyáltalán nem biztos, hogy fél év múlva ugyanazok a könyvek érdekelnek majd leginkább. És megint csak ott szúrtam el, hogy egy kivételével szeptember magasságában kezdtem bele a várólistás könyvek olvasásába, amikor már jó néhány regény előrébb türemkedett a sorban. Az idei év legnagyobb tanulsága tehát: nem tologatni.

Van még egy tényező, ami naaagy szerepet játszott eme kudarcban - szívesen kenném rá az egészet, de az igazságtalan lenne. Valamikor november elején még volt egy alaposan kicentizett menetrendem, hogy hogy érek a lista végére, és bíztam benne, hogy menni is fog, még jó vastag recikönyvről is lemondtam a játék kedvéért (hűűű....). Aztán jött a nagy Mercier-csalódás. Az Éjféli gyors Lisszabonba majd' egy hónapos szünettel és sok szenvedéssel tarkított olvasása alaposan elvette a kedvem a várólistás könyvektől, meg még sok mindentől. Nem esett jól, na. Persze az ilyen csalódás mindig benne van a pakliban (valljuk be, minden egyes könyvnél ettől rettegünk), de így egy játék finisében pláne nem esik jól. Ezért is kéne időben jobban szétszórva olvasni őket, hogy egy mellényúlás ne vágja haza a teljes listát.

Ennyi velős tanulság után nézzük, mely könyveket sikerült abszolválni az idei listáról:

Joanne Harris: Kékszeműfiú

Jasper Fforde: A Jane Eyre eset

Christopher Moore: Csak egy harapás (a linkelt cikk Zolié)

Mariolina Venezia: Ezer éve itt vagyok

Pascal Mercier: Éjféli gyors Lisszabonba

Salman Rushdie: Hárun és a mesék tengere

És amik kimaradtak:

Naomi Novik: A jádeköves trón

Dan Brown: Az elveszett jelkép

Dan Simmons: Hyperion

Richard Yates: A szabadság útjai

Markus Zusak: A könyvtolvaj

Gregory Maguire: A boszorkány

Az olvasottakról mindent elmondanak a linkelt cikkek - az inkriminált Mercier-csalódást leszámítva a többi jó választás volt. A kimaradtak közül van, ami nagyon hívogat, és egész biztos vagyok benne, hogy hamarosan a kezembe ugrik - de olyan is, ami ha most nem került sorra, lehet, hogy már nem is fog. Mindenesetre jövőre újra próbálkozom - új könyvekkel, új taktikával, nem múló lelkesedéssel :)


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...