Georgina Kincaid, Seattle város
szukkubusza pokoli elismerésben részesül – mégsem felhőtlen az öröme. Az előző
kötet, A szukkubusz dala utolsó
oldalain Georgina alkut kötött felügyelő démonával: a pokoli erők nem szólnak
bele romantikus kis viszonyába a halandó Seth Mortensennel, cserébe ő
garantálja az „irányszámokat jócskán meghaladó lélekmegrontási eredményt”.
Szukkubuszunk nem is tétlenkedik, ám az irányszámok meghaladása sem
feledtetheti vele a keserű tényt: míg ő éjszakáról éjszakára vadidegenekkel
hetyeg, párjával még csak egy kósza csókig sem juthatnak. És bár a mulya író
Seth a világ legédesebb pasija, aki láthatóan imádja Georginát, nem könnyű kibírni
mindennemű erotika nélkül.
Georgina barátai – megannyi
halhatatlan idióta – nem is értik, hogy bírják ki. Pláne, amikor megjelenik a
színen szukkubuszunk férfi párja, Bastien, a szívtipró külsejű inkubusz, aki
egy bigott vallásos szervezet vezetőjének megrontását tervezi – s ki más
lehetne leghatékonyabban segítségére ebben, mint évszázados barátnője? Georgina
és Bastien bevetik magukat a kertvárosba, fehér léckerítések és házipiték közé,
hogy újabb lelket hódítsanak meg a pokolnak. S közben újfent egyre közelebb
kerülnek egymáshoz.
S ha a magánéleti zűrök és saját
ostobasága nem lenne elég, a civilben egy könyvesboltban dolgozgató szukkubusz
még a kollégái körében fejét felvető drogfüggés után is nyomozni kezd – magától
értetődő módon valami gigantikus természetfeletti trutyiba nyúlva ezzel.
Angyalok, démonok, vámpírok és istenek között ismét csak a butácska
szukkubuszon a sor, hogy megmentse a halandókat a fenyegetéstől, barátját a
kudarctól, könyvesboltját egy botránytól, és nem mellesleg, saját kapcsolatát a
féltékenység örvényétől.
Richelle Mead
szukkubusz-sorozatának első része nem nyűgözött le, de épp annyira szórakoztam
jól rajta, hogy adjak neki még egy esélyt. És épp úgy, ahogy a Vámpírakadémia esetében, melynek első
része szintén csalódás volt, s csak a második-harmadik kötetnél kapott
lendületet; ezúttal is sokkal jobban élveztem az olvasást. Mintha Mead az első
köteteknél rendre beleesne a saját csapdájába: elveszik a teremtett világ
részleteiben, semmire nem jut elég ideje, és nem eléggé karakteresek a
szereplői. Igazi sorozatíró, kötetről kötetre jobb lesz, ahogy jut tere és
ideje kidolgozni a részleteket.
Georgina még mindig éppoly ostoba
és felszínes, mint a nyitókötetben, de határozottan mutat némi fejlődést – más
kérdés, hogy mennyire hiteltelen, hogy egy 1600 éve kiforrott személyiséggel
rendelkező halhatatlan hirtelen ennyit változzon (de mit beszélek én, egy urban
fantasy-n ki kérne számon bárminemű hitelességet?). A cselekmény kellően
pörgős, sikerül minden szálat egyensúlyban tartani, a különböző halandó és
halhatatlan mellékszereplők pedig most is színesek és a maguk módján egyediek.
A könyv legnagyobb erénye mégis a humora. Nem emlékszem, hogy az első részen
ennyit kacarásztam volna – mondjuk, az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy ritka
unalmas könyv után vettem elő a szukkubuszt, így aztán bőven előfordulhat, hogy
csak a kontraszt esett nagyon jól. Ám ez nem is számít: jókor talált meg a könyv,
kellemesen szórakoztam rajta és határozott előrelépésnek érzem az első kötethez
képest. Elképzelhető, hogy ha rosszabb pillanatban kap el, sokkal kritikusabb
lennék vele – így viszont bátran ajánlom a könnyed, nőcis urban fantasy-k
rajongóinak, és azoknak, akik már vágják a centit a Vérvonalak következő részének megjelenéséig.
Kiadó: Agave
Fordító: Török Krisztina
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése