2009. március 15., vasárnap

Feldmár András: Szabadság, szerelem

Sokat hallottam már Feldmár Andrásról, a módszereiről, a könyveiről, az előadásairól, de eddig még nem olvastam tőle semmit. A Szabadság, szerelem című könyvbe is a lehető legidiótább ok miatt vágtam bele: tetszett a borítója. Először csak bele-belelapozgattam, aztán egyre kíváncsibb lettem, végül egészen megtetszett maga a könyv is.  
 
Említettem már, hogy néha elcsábulok egy-egy pszichológiai, párkapcsolati, önismereti könyv felé. Amikbe eddig belefutottam, azok mind „megmondókönyvek” voltak, amik kész válaszokat, recepteket adtak arra, hogy hogy legyünk boldogok, sikeresek, hogy szerezzük meg a kiszemelt pasit, hogy éljük az életünket, etc. Feldmárban épp az tetszett, hogy nem ilyen volt. Nem adott kész válaszokat, nem tanított meg arra, hogy kell szeretni, inkább olyan volt, mintha leültem volna valakivel egyet beszélgetni. Sok (szerintem) hülyeséget is mondott, de a java eléggé elgondolkodtató volt. Mindenesetre nem nyílt ki tőle a bicska a zsebemben, mint anno a Szendi-könyvtől.
 
A kötet három előadás szerkesztett változata, melyek központi témája a szabadság és a szerelem volt. Hogy létezhetnek-e együtt, vagy a szerelem tényleg önkéntes rabság? Sok kérdést érint, amelyek fontosak, és amelyeket az élet egy bizonyos pontján szerintem mindannyiunknak végig kell gondolni. Hogy lehetek-e maximálisan szabad egy párkapcsolatban? Hogy meddig mehetek el az önfeladásban, hogy alá kell-e vetnem magam valaki más akaratának csak azért, hogy ne legyek egyedül? Hogy mennyit figyelünk egymásra, hogy valóban együtt élünk-e valakivel vagy csak egymás mellett? A válaszokat mindenkinek magának kell megszülnie, Feldmár csak terelget, ad néhány kapaszkodót, de nem mondja meg a tutit. És ez így van jól.
  
Gondolatébresztő kis könyv, egy szuszra elolvasható, de nem győzött meg arról, hogy nekem innentől kezdve elvetemült Feldmár-hívőnek kéne lennem. Ez is csak egy pszichologizáló párkapcsolati útmutató volt, de legalább néhány fokkal intelligensebb az átlagnál.


Korábbi kommentek:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...