…itt van újra, és hozza magával a szokásos
őszi-téli könyvdömpinget. A tavaszi-nyár eleji fesztiválos-könyvhetes időszak
utáni röpke uborkaszezon épp csak elég volt arra, hogy az egyszeri könyvbolond kiheverje
a túlköltekezés fájdalmait és utolérje magát a felhalmozott újdonságok
elfogyasztásában (vagy nem…), a kiadók máris beizzították a rakétákat és elhalmoztak
minket izgalmasnál izgalmasabb újdonságokkal. És még sehol sincs az igazi
karácsonyi megjelenésözön, arról majd legközelebb… Addig is nézzük, mi várható az
elkövetkező nagyjából két hónapban, szigorúan szubjektíven válogatva, a
teljesség bárminemű igénye nélkül.
„1635-öt
írunk: a Nap még a Föld körül kering, a hínár időnként madarakat szül, az
unikornisszarv keresett luxuscikk, egy jól összerakott versnek pedig ördögűző
hatása lehet. Ebben a különös világban csetlik-botlik Tudós Jónas Pálmason, az
autodidakta természettudós, költő és képfaragó a világtól távoli Izlandon, ahol
rosszakarói perbe fogják vajákosság és fekete mágia vádjával, és egy lakatlan
szigetre száműzik. Ezen a szigeten idézi fel az öreg Jónas fordulatos életét és
hányattatásait, egy balul elsült kísértetvadászattól kezdve az erőszakos
reformáció rémtettein és a baszk bálnavadászok legyilkolásán át a látogatásáig
a kor egyik szellemi központjában, a koppenhágai egyetemen, egészen addig, amíg
élete végén el nem jön érte a hatalmas cethal, hogy mint a bibliai névrokonát,
őt is elnyelje és elvigye más, boldogabb partok felé.
A
kortárs izlandi irodalom legnagyobb mesélője, Sjón ezúttal is káprázatos
látomásokban és elképesztő történetekben vegyíti a valóság és a képzelet, a
tudomány és a népi hiedelmek elemeit. Tudós Jónas élettörténete egyszerre
érzéki látlelet a XVII. századi Izland veszélyes és kegyetlen világáról, és
egyben költői himnusz az olthatatlan emberi tudásvágyhoz.”
A macskaróka után mindketten
teljes meggyőződéssel állítottuk, hogy akármit
ír Sjón, azt olvasni kell. Sajnos a magyar könyvkiadás eddig nem volt
hozzánk kegyes, nagyon remélem, hogy A
cethal gyomrában után nem kell újabb hosszú éveket várni a következőre…
„A
Vadnarancsok egy igazi könyvlegenda. A 80-as évek botránykönyve már megjelenése
előtt óriási vihart kavart. Az akkor legszabadabb irodalmi folyóirat lapszámát
az állampárt visszarendelte a piacról, és bezúzatta, a benne megjelent
Vadnarancsok-részlet miatt. Irodalmi szociográfia Géczi János tollából. Négy
élettörténet-rekonstrukció, négy fiatal sorsa, négy kudarcos élet. A társadalom
mélyrétegeiben drogosok, prostituáltak, nimfomániások, melegek mozogtak,
próbálták elkerülni a közösségi retorziókat, a megbélyegzést, a kirekesztést,
az ellehetetlenülést. Géczi felkereste a kiszolgáltatottakat, beszélgetett
velük, igyekezett megérteni, és megmutatni, mit látnak saját életükből ezek a
kiúttalan figurák. Más volt még a társadalmi környezet, más a közösség
tűréshatára, de a kirekesztés mintázatai pontosan ugyanazok, mint ma. Géczi
János úttörő munkája élő, aktuális mű, amely a szereplők élettörténetén túl a
nyugati típusú közösségek tűréshatárairól, deviancia-fogalmáról és könyörtelen
gyűlölködéséről is nagyon pontos képet fest.”
A Bunkerrajzoló
után adta magát, hogy az Athenaeum kiadja a mára valóban legendás Vadnarancsokat – aminek nem lehet eléggé
örülni. Géczi János könyvéről anno szociológushallgatóként hallottam először,
az ájult csodálattal elegy polcok közötti suttogás hangján – pedig az már
sok-sok évvel az „átkos” után volt, mégis működtek a reflexek. Kíváncsi vagyok, mit tud adni a ma sokkoló
információkkal telített gyermekének, annál inkább, hogy nem múló
aktualitásához kétség sem fér.
„A
Man Booker-díjas Ian McEwan a kortárs brit irodalom méltán kultikus szerzője –
talán nem túlzás azt mondani: a legnagyobbja. Művei nem pusztán regények, hanem
szellemi kihívásoktól burjánzó műalkotások. McEwan nevét ismerik a magyar
olvasók is: az Amszterdam, az Őrült szerelem, a Vágy és vezeklés, a Szombat
csak néhány példa a brit mester hatalmas életművéből. Friss regénye, a „The
sweet tooth” Mézesmadzag címmel ősszel jelenik meg a Scolarnál.
A
szép Serena, zsebében friss cambridge-i matematika diplomával, szívében egy
felfoghatatlanul kegyetlen szakítás fájdalmával, majdnem véletlenül kerül a
brit titkosszolgálathoz. A hetvenes évek elején járunk, az ír zavargások, a
hidegháború, az energiaválság idején. Serena imád olvasni, és ennek a
szenvedélyének köszönheti, hogy különleges küldetéssel bízzák meg: ajánljon föl
egy kulturális fedőszervezet nevében csinos ösztöndíjat egy tehetséges, a szó
szabadsága mellett elkötelezettnek látszó, fiatal írónak. Kémtörténet? Korrajz?
Valóság és fikció, szerelem és árulás összefonódása? Ez mind – mesterien, ahogy
McEwantól megszokhattuk.”
Most végiggondolva, nagyjából a blog kezdeti
lépéseikor voltam nagy McEwan-rajongó, aztán valamiért elsikkadt, jó pár éve
nem olvastam tőle, pedig van itthon még pár feldolgozásra váró könyve. Jó
eséllyel a Mézesmadzag is repül a
többi mellé, hátha meghozza a kedvet
újra a szerzőhöz.
„A
modern Seherezádé, a legnépszerűbb török írónő legújabb története – egy
kisfiúról, aki tizenkét évesen elefánthajcsárnak kerül a híres és hírhedt
Hürrem szultána udvarába.
„-
Mondd meg nekem, mi lenne a megfelelő ajándék egy olyan embernek, akinek mindene
megvan?
– Egy elefánt, nagyságos uram. A Föld legnagyobb állata.”
A
helyszín Isztambul, az időpont a tizenhatodik század. Tizenéves potyautas
érkezik hajón a városba, különleges ajándékot hoz Szulejmán szultánnak. A
kisfiúnak nincs senkije és semmije, csak Csota, a ritka és értékes fehér
elefánt, amelyet a szeráj, vagyis a palota állatkertjébe szántak. Így kezdődik
a kis Dzsihán eposzi léptékű története, amelynek során egyszerű szolgából a
szultáni udvar előkelőségei közé emelkedik. Megismerkedik ármánykodó
udvaroncokkal és hamis barátokkal, vándorcigányokkal, állatszelídítőkkel és a
gyönyörű, pajkos Mihrimah hercegnővel. Csota hátán eljut az Oszmán Birodalom
legtávolabbi sarkaiba, és ott lesz Szigetvár ostrománál.
Egy
napon felfigyel rá a szultán főépítésze, Szinán mester, és ez a véletlen
találkozás nagyot fordít Dzsihán sorsán.
Az
építészinas színpompás kaleidoszkóp, benne vannak az Oszmán Birodalom illatai,
hangjai, csodái és mindenféle lakói abból az időből, amikor a nyüzsgő Isztambul
volt a világ közepe. Elif Shafak lebilincselő, egzotikus meséje rabul ejti az
Olvasót, és nem ereszti el a legutolsó oldalig.”
Elif Shafak A bolhapalota könnyű kézzel szőtt egzotikus meséjével elvarázsolt –
lassan be kéne szerezni a többi könyvét
is.
„A vágyakozás enciklopédiája izgalmas, okos és sokrétű regény a szerelem
természetéről és történetéről. A főhős, Liv Vestby elhatározza, hogy könyvet ír
arról, hogy létezik szerelem első látásra, és az A-tól Z-ig terjedő
szócikkeiben feldolgozza a világtörténelem leghíresebb szerelmeseinek
történeteit. Szó esik többek között Dante és Beatrice viszonyáról, a
morze-ábécéről, Rómeó és Júlia históriájáról, megtudjuk, Boleyn Anna hogyan
szerezte meg, majd vesztette el VIII. Henriket. Találkozunk a bibliai Onanával,
a milói Vénusszal, Napóleonnal, Diderot-val, Jeanne D’Arc-kal, Júdással, egy
szerelmes könyvtárossal és egy boldogtalan kerékpárszerelővel. Mindeközben a
háttérben kirajzolódik az enciklopédia mögött megbúvó szerkesztő, Liv Vestby
története is.”
Jó ideje ígérgetik ezt a könyvet, és ahogy egyre többet nézem, úgy vágyakozom
utána egyre jobban. Nomen est omen? Igazi kis kardigános bölcsészálomnak
tűnik a lexikon-szócikkekből kibontakozó történet ötlete, talán nem véletlenül
jut eszembe róla Az eltört teáspohár.
„Egy
könyv. Két olvasó. Egy titkokkal, veszélyekkel, vágyakkal teli világ.
A
fiatal lány kezébe kerül egy könyv, amelyet egy fiú kezdett el olvasni,
lapszéli megjegyzéseket fűzve hozzá. A kommentárok arról tanúskodnak, hogy
szerzőjüket lenyűgözi a történet és a rejtélyes író személye. A lány sem tudja
kivonni magát a különös könyv hatása alól, és a margóra írva válaszol az
ismeretlennek. Szokatlanul izgalmas, nem mindennapi levelezés kezdődik a két
fiatal között, akik egyre mélyebbre ásnak egy rejtelmes eseményekkel és
megfejtésre váró utalásokkal teli világban. A könyv: Thészeusz hajója a címe
egy termékeny író, V. M. Straka utolsó művének. Hőse S., a múlt nélküli ember,
aki egyszer csak egy idegen hajó fedélzetén találja magát, és az elborzasztó
legénység foglyaként hánykolódik ismeretlen vizek és partok, veszedelmek és
megmenekülés, pusztulás és újjászületés, múlt és jelen, valóság és képzelet
között. Az író: Straka maga a 20. század egyik legnagyobb rejtélye. Rejtőzködő
anarchista, azonosíthatatlan forradalmár, akiről mendemondák keringenek, és
csak műveiből ismerheti meg a világ? Az olvasók: Jennifer végzős egyetemista,
Erąic már végzett, de tovább tanulna, ha nem zárják ki. Mindkettejüknek szembe
kell nézniük önmagukkal, kik is valójában és kivé válhatnak. És tudniuk kell,
mennyire bízhatnak meg abban, akivel megosztják legbelsőbb érzelmeiket és
félelmeiket.
S. a
filmes J.J. Abrams hőse, akinek történetét a díjnyertes Doug Dorst írta meg. A
könyv lapjainak margóján kibontakozó másik történet egy lány és egy fiú
regénye. Két fiatalé, akik belekeverednek a náluk hatalmasabb, ismeretlen erők
végzetes küzdelmébe. És nem utolsósorban Abrams és Dorst vallomása az írott szó
iránti szenvedélyes szeretetről.”
Namármost tankönyvbe illően béna
fülszöveget sikerült kanyarítani ennek a regénynek, ráadásul vannak kétségeim
az akciófilmes J. J. Abrams írói képességeit illetően, viszont ha valaki
megnézi EZT a videót, rögtön
nyilvánvalóvá válik, hogy ez a kiadvány egy
könyvészeti csoda, abszolút kötelező darabja minden komolyabb
gyűjteménynek, könyvmolyoknak a legideálisabb karácsonyi ajándék, és egyébként
is: végre-végre egy kiadó be mert vállalni valami igazán exkluzívat a magyar
könyvpiacon! (Kár, hogy jó eséllyel
uszkve három hónap múlva féláron fogják akciózni, ismerve ugyanezen könyvpiac
működését…) Amúgy maga a történet az értékelések alapján szintén Az eltört teáspohárra emlékeztet – lehet
újra kéne olvasnom, ha mindenről ő jut eszembe :)
„Javában
dúl a trójai háború a Marson, az Olympus hegy lábánál. A csúcsról Zeusz és
halhatatlan családja figyeli és alakítja az eseményeket. Thomas Hockenberry, a
21. századi professzor, előbb krónikásként, majd egy fontos küldetés
végrehajtójaként bosszúszomjas istenek és istennők ármányos magánháborújában
találja magát.
A
Földön az utolsó túlélő emberek kis csoportja az elveszett múlt és egy pusztító
igazság után kutat, míg négy érző robotszerű lény elhagyja a Jupiter vidékét,
hogy megtalálja és felszámolja egy katasztrofális sugárzás forrását valahol egy
hegy csúcsán, kilométerekkel a terraformált vörös bolygó felszíne felett.
Hat
évvel a Hyperion Cantos lezárása után Dan Simmons visszatért a sci-fihez, és az
Ílion-duológiával ismét bemutatta, hogy képzelete és stílusa felülmúlhatatlan.
Az Ílionban minden megtalálható, ami a Hyperion-sorozatban, sőt még annál is
több. A regényt 2003-as megjelenése után Locus-díjjal tüntették ki.”
Túlzás
nélkül az ősz legjobban várt megjelenése! Simmons Hyperion-sorozata úgy
nagyjából négy éve várólistás nálam, de valamiért mindig csak tologatom, pedig
lassan megszámolni sem tudom, hányan dörgölték az orrom alá (Zolival az élen)
hogy az lenne aztán a nekem való sci-fi… Idén megint várólistás az első rész, szóval
most töprenghetek, hogy mit szuszakoljak bele az éves tervbe, az Íliont vagy a Hyperiont, de hogy előbb-utóbb mindkettő sorra kerül, az biztos.
„BOLOND
SEGGLYUKBÓL BOLOND SZÉL FÚJ
Tarsoly
jó néhány éve Lear király bolondja, feladata elsősorban a királylányok
szórakoztatása alpári és, ha úgy adódik, altáji humorral. Amikor azonban az
öregség miatt búskomor Lear szétosztja a királyságát, és lányai ravasz terveket
szőnek egymás és az apjuk ellen, Tarsoly hirtelen azt sem tudja, kinek az
oldalára álljon. Éles eszével, a keserű igazsággal és csilingelő cipővel
felfegyverkezve, egy kanos behemót és egy lezüllött lovag segítségével nekilát
a királyság megmentésének.
Christopher
Moore a Lear király-átiratával sem okoz csalódást a rajongóinak, szokása
szerint meghökkentő oldalról fogja meg a közismert történetet, és jól
telepakolja fekete humorral, fennkölt monológokkal, zamatos káromkodásokkal és
buja fehércselédekkel, miközben Shakespeare szelleme kopasz kobakját karmolva
könyörög kegyelemért.”
Khmmm… Könyv még sehol, de már meg van
alapozva az élmény :) Egy új Moore
mindig kötelező, de azért forrón remélem, hogy a Bolond a Biff – Te szent kék! nyomvonalon halad és nem a
vámpíros ökörködésekén.
„Zack
Lightman egész életében arról álmodozott, hogy egyszer vele is megtörténik az,
ami a legkedvesebb sci-fi könyveiben, filmjeiben és számítógépes játékaiban:
hogy kamaszkora unalmas, kertvárosi monotóniájából egy nap felrázza egy
fantasztikus, világrengető űrbéli kaland.
Ugyan
mi rossz lehet egy kis ábrándozásban? Zack eddig elég jól elboldogult azzal,
hogy tudja, mi a különbség a valóság és a képzelet között. Tisztában van vele,
hogy a való világban nem a dühkezelési problémákkal küzdő, céltalan kamaszok
szokták megmenteni az univerzumot.
Egészen
addig, amíg egy nap meg nem pillant egy repülő csészealjat. Ami ráadásul
megszólalásig hasonlít az Armada nevű videojátékban szereplő ellenséges
földönkívüli űrhajóra. Kizárt, hogy tévedjen, mivel Zack történetesen a világ
egyik legjobb Armada-játékosa, minden szabad percét ezzel a játékkal tölti…
Első,
világsikerű regényéhez, a Ready
Player One-hoz hasonlóan Ernest Cline ezúttal is a nyolcvanas évek
popkultúrája előtt tiszteleg, és egy lebilincselő történetet kínál a sci-fi
rajongóinak. Az Armada egyszerre
lehengerlően izgalmas kalandregény, tisztelgés George Lucas és Steven Spielberg
munkássága előtt, és a felnőtté válás klasszikus története.”
Egyelőre picit szkeptikus vagyok, lehet,
hogy túlságosan kamaszfiús ez az Armada nekem – ugyanakkor a félelmetesen cool borító vonz, mint a
mágnes, ráadásul a Ready Player One
nálunk sikert aratott, és hát úgyis sci-fi nyitás van, szóval ide nekem az oroszlánt
is…
„A
tizenkilenc éves Kelsea Glynn pontosan olyan, mint a többi hasonló korú lány:
engedetlen, meg van győződve a saját igazáról és mindig mindent jobban tud az
idősebbeknél. De tőlük eltérően ő éppen egy királyságot készül megörökölni: egy
királyságot, ami korrupt, romlott és veszélyes. Vagy a legrettegettebb
uralkodójává válik, vagy már az első héten orgyilkosok áldozata lesz – minden
rajta múlik, és azon, hogy milyen döntéseket képes meghozni.
Erika
Johansen regénye klasszikus fantasy elemekből építkezik, de nem szégyell
sokszor kegyetlen és erőszakos lenni: a Tear királynője egy fiatal lány történetét meséli el, aki
sokáig volt kénytelen száműzetésben élni, hogy végül hűséges testőreivel
visszatérjen, és elvegye, ami jogosan jár neki. Fekete mágiával, rejtélyekkel
és akciódús jelenetekkel teli történet, amire már Hollywood is lecsapott:
várhatóan Emma Watson lesz a készülő film főszereplője és egyben producere is.”
Számtalanszor megfogadtam már, hogy én
aztán YA-t soha többé, aztán néha mégis elcsábulok és vagy megbánom, vagy nem.
Ezzel a lányos fantasy-vel is úgy vagyok, hogy jó-jó, de nem túl tinis? Viszont
a szépséges borító itt sem elhanyagolható
tényező, ráadásul épp szanaszéjjel cincálós szépirodalmat olvasok és
ilyenkor megengedőbb vagyok a könnyed kicsapongásokkal szemben :) Meglátjuk…
„Quentin
és barátai elfoglalták Filloryt, királyokként és királynőkként uralkodnak a
mesés világ felett, ahol semmi dolguk nincs, mint élvezni a hőstörténetek végén
jutalmul járó boldogságot és vagyont. Egy nap azonban a felhőtlen uralkodásnak
vége szakad: előbb a mágikus órafákkal történik valami borzalmas, majd
kisvártatva egy nyúl halált és pusztulást jósol a világra. Quentin hajóra száll
Juliával, hogy a rejtély végére járjon, azonban Filloryt elhagyva még ő sem
sejti, hogy a varázslás és ezzel együtt minden varázslatos dolog mekkora
veszélybe került, az idejük pedig már jócskán fogytán van.
Lev
Grossman a legnagyobbakat megszégyenítő módon kerüli el a folytatások gyakori
hibáit, és építi tovább lenyűgözően azt a világot, aminek A varázslókban
lefektette az alapköveit. A varázslókirály nem csak elképzeli, hogy
milyen lett volna a Mátrix fantasyként, de a hagyományokat felrúgva, váratlan
és forradalmi ötletek folyamatos felsorakoztatásával jelzi, hogy a szerzője nem
szégyelli a műfajt fenekestül felforgatni.”
Imádtam A varázslókat, nem kérdés hát, hogy a folytatás is kötelező – Grossman ráadásul van annyira biztos kezű
szerző, hogy kivételesen cseppet sem tartok attól, tudja-e tartani a
színvonalat. Ha igazán jó lesz hozzánk, a saját maga által lefektetett
szabályokat is éppolyan játszi könnyedséggel rúgja fel, ahogy felforgatta a
műfajéit… Alig várom!
És a
végére egy kis kakukktojás… Szakadatlanul kitart a színező-mánia, elárulom, nálam
is – szépen haladok a Titkos kert
kipingálásával (ami azt jelenti, hogy nagyjából egytizedét varázsoltam eddig
színesre :) és érik egy újabb beszerzés, mert hát kell a változatosság. A
kiadók is harapnak az újabb bombabiztos üzletre, lassan boldog-boldogtalan
színezőt ad ki, (érdekes vadhajtásokkal, mint a lelki békénket minden oldalon
egy coelhoista bölcsességgel támadó A boldogság
színei vagy a Fejős Éva novellákkal „megtámogatott” Utazz velem… hát blöeee…) – ezek közül mostanában leginkább a Titkos kertet is jegyző Johanna
Basford Bűvös erdő-je és a Libri két
Millie Marotta rajzolta színezője érdekel.
És ti mit szemeltetek ki az őszi kínálatból?
Tegnap számoltam össze, kb. 17 könyv érdekel. És még nincs átmeneti cipőm.
VálaszTörlésBemásolom őket ide (lusta vagyok szövegszerűen összefoglalni, bocsi):
Moore: Bolond - 2015. szeptember
Simmons: Ílion
Shafak: Az isztambuli fattyú
Lee: Állíts őrt!
Cutton: The Luminaries
Zafón: Marina
Atkinson: Life after Life
Zusak: I am the Messenger
J.J. Abrams: S.
J. Williams: Stoner
H. Ostby: A vágyakozás enciklopédiája
R. Gary: Lady L.
C. Tóibín: Mária testamentuma
A. Vail: Hotel Florida
Sjón: A cethal gyomrában
I. McEwan: Mézesmadzag
Nem tudom, hogy az Európa idén kihozza-e a Marinát és a Cuttont, de inkább legyenek ők is itt. Az S.-t és az Íliont már előrendeltem.:)
A Tear királynőjéről inkább nem mondom el, miket hallottam-olvastam.:)
Óóó, nyugodtan mondd :) egyelőre érdekel is meg nem is, ebből még bármi lehet.
TörlésA The Luminaries nagyon.nagyon várós, de úgy emlékszem, azt jövő évi könyvfesztre jelezték előre, csoda lenne ha idén jönne. Zafónt előbb pótolnom kéne, még mindig nem olvastam A szél árnyékát :s
Amúgy amilyen gyorsan jönnek az új címek és amilyen csapongó a hangulatom, ez a lista kb hetente változik :)))
Persze lehet, hogy tetszene, de belsőbb körökből elég rosszakat hallottam róla. Szóval... gagyi.
TörlésA The Luminariesról semmit nem tudok, csak azt, hogy jön, én pedig várok, mi mást tehetnék.:)
Én nagyon szeretem azt a könyvet (másodjára is bejött, bár máshogy). Nem olyan nagy szám egyébként, hangulata, az nagyon van, egy csomó elcseszett ember, némi posztmodernkedés, de nem találta fel az új spanyolviaszt. Ezt csak azért mondom, hogy ne legyenek túlzott elvárásaid.:)
Akkor nem is mondom, hogy a Szandinál jön az új Paula McLain-könyv, és megjelenik egy, ami Virginia Woolf és Vanessa kapcsolatáról szól.;)
Még jó hogy Paula McLain nem érdekel, eggyel kevesebb :) A Vanessa és Virginia természetesen kihagyhatatlan, akkor is, ha tartok tőle hogy bulváros lesz...
TörlésIgyekszem nem túlzott elvárásokkal nekiállni A szél árnyékának, ha majd egyszer, amúgy az Angyali játszma tetszett, szóval nagy vész nem lehet ;)
Ahhh, megtaláltam a Bonita Avenue utáni lazító YA-adagomat (A kételygyár) úgyhogy Tear királynője szerintem ejtős lesz... Egy YA bőven elég egy szezonra :)))
A kételygyár ya?? Na, majd várom a véleményed. :)))
TörlésHát elvileg oda kategorizálják, aztán majd meglátjuk :)
TörlésBocsi, ezek szerint összekevertelek valakivel... neked nem tetszett A párizsi feleség, vagy nem is olvastad?
TörlésAz Angyali játszma emlékeim szerint kicsit más, mint A szél árnyéka, sokkal sötétebb és depresszívebb. De, ha tetszett, nagy baj talán nem lesz.:)
Ja, nem baj :))) nem olvastam, engem ez a Hemingway-Párizs témakör egyelőre hidegen hagy, maradok a Bloomsbury-nél ;)
Törlésja... hidegen... bizonyos filmes rajongások az egyik felére (Párizs) mintha mást jeleznének.
TörlésNa de azt a filmet nem Hemingway miatt szeretem :P
TörlésDe most ennek örömére lett egy Vándorünnepem, na? :)
Nekem is megvan Az eltört teáspohár, ez valami jel lenne, hogy én is elolvassam? :D
VálaszTörlésHú, nagyon rápörögtünk erre a J.J. Abrams könyvre, nagyon kíváncsi leszek, hogy kinek lesz végül, és hogy fog tetszeni :))
Ezek az újhullámos színezők a coelhoi magasságokkal, hát... szégyen. A boldogság színeit ma volt szerencsém élőben látni, minden képről van színes rajz is, hogy színezd ki :D jó hogy nem számok, és kódok hozzá basszus, mint a gyerekszínezőkben régen... nehogy valamit kreatívan csinálj - még ha nem is úgy színezed, látod közben a másik képet...
Az Agavés Mélység nem érdekel? Engem nagyon :))) Jaj és amiket Amadea írt, azok közül is, a Zusak és az Atkinson is. :)
Ian McEwantől nemrég olvastam az On Chesil Beachet, azt hiszem az nem jelent meg magyarul, nagyon jó volt! :) A Vágy és vezeklés is tervben van, illetve egyszer már elkezdtem valamikor, de félreraktam valami vizsga miatt.
Olvasd :) szerintem nagyon kellemes és okos igazi kardigános bölcsészkönyv ;)
TörlésJesszusom, olyat még nem láttam amiben színminták is vannak, na ez újabb mélypont... Nem baj, nekünk megmaradnak a saját kis kedvencek :)
A Mélység annyira nem, nekem a horror többnyire röhejes és/vagy túl kiszámítható, egyszerűen nem az én műfajom, nem tudom komolyan venni. Majd megvárok pár véleményt vele :)
Bizony... eléggé gagyi szerintem. Meg bölcsességekkel, novellákkal telirakni... ajj. Pedig számíthattunk rá, hogy elkurvul ez a műfaj is :D
TörlésMajd előolvasom neked a Mélységet :D én most szeretnék valamin félni. :)