Néha
 előfordul, hogy az ember csak ül a moziteremben és azon gondolkodik, 
hogy hogy a túróba került oda, ahol épp van, pont arra a filmre, amit 
épp néz, és hogy mennyi érdekesebb/hasznosabb/értelmesebb dolgot 
kezdhetne magával abban a két órában… Na ez egy ilyen film volt. Engem 
elrángattak, és én balga módon (mert imádok mozizni, és épp semmi 
értelmesebbet nem adtak abban az idősávban, abban a moziban) 
bevállaltam. Bár ne tettem volna!
Nem
 állítom, hogy valami hihetetlenül kifinomult ízlésem lenne a filmek 
terén, és igen, elismerem, hogy szeretem a könnyedebb műfajú alkotásokat
 is, jókat szoktam szórakozni idióta vígjátékokon, szívesen nézek 
akció-, kaland-, képregényfilmeket is, a Múmia első részét még 
tizenévesként kifejezetten élveztem, de ettől a harmadik résztől 
megkímélhettek volna. Hihetetlenül buta, ostoba, ötlettelen, erőltetett 
az egész. Az egy dolog, hogy harmadszor húzzák le ugyanazt a bőrt egy 
már elsőre is parodisztikus ötletről (keltsünk fel egy múmiát és 
szabadítsuk rá egy csomó lúzer fickóra, aztán röhögjünk a 
szerencsétleneken), de még ráadásul egy nagyon rossz forgatókönyvet 
írtak hozzá. Gyakorlatilag egyetlen épkézláb poén nem volt a filmben, 
noha akcióvígjáték lenne, vagy mifene, de nevetni, azt garantáltan nem 
fog rajta senki, maximum kínjában. 
A
 legújabb trendnek megfelelően a cselekmény Kínában játszódik, ahol 
nincsenek múmiák, van viszont egy nagyon legendás, nagyon titokzatos 
agyaghadsereg, nagyon gonosz uralkodóval, akiket kétezer éve egy 
varázslónő varázsolt el, hogy bosszút álljon szerelme haláláért. 
Álmatlanság ellen nagyon hatásos az a kb. tízperces Spektrum TV-szerű 
történelmi felvezető, amit feltehetően az amerikai közönség okulására 
iktattak a film elejére. Miközben hőseink régésznek tanuló fiacskája 
balga módon kiássa az agyaghadsereget, az előző két sztori főszereplői, 
Rick és Evelyn visszavonultan élik unalmas kis vidéki életüket 
Angliában. A filmben nagyjából az az öt perc vicces, amikor a halálosan 
unatkozó párost látjuk, ahogy külön-külön a múltbéli kalandokra vágynak.
 Aztán persze megkapják. Valami mondvacsinált indokkal ők Shanghajba el,
 ott találkoznak a fiukkal, persze apa és fia közt óriási drámát és 
vetélkedést látunk, aztán csúnya sárkánycsászár feléled, és mindenki 
együtt menekül előle, és próbálják kitalálni, hogy győzzék le. Közben 
fiúcska beleszeret a rejtélyes kínai lányba, akiről kiderül, hogy 
kétezer éves, és a császárt anno elátkozó halhatatlan varázslónő lánya. A
 film abszolút fénypontja, amikor a halhatatlan lány és a halandó fiú 
állnak a halhatatlanság kútjának támaszkodva, és a lány közli a fiúval, 
hogy nem lehetnek együtt, mert a fiú meg fog halni, ő pedig nem tudja, 
hogy a szíve elviselné-e ezt a mérhetetlen fájdalmat… 
Aztán
 persze jönnek a jó zombik, van sok látványos csatajelenet, legalább a 
számítógépes trükkökbe fektettek kis energiát, a császárt legalább 
tízszer kinyírják a biztonság kedvéért, aztán mindenki örül mindenkinek.
 Nem tudom, melyik volt a legröhejesebb jelenet, amikor a császár 
átváltozott háromfejű sárkánnyá, és elrepült, vagy amikor jöttek a 
jetik, hogy segítsenek hőseinken, vagy amikor a happy end csúcspontján a
 szél által felborzolt homokfelhőből kirajzolódik a varázslónő és 
szerelmese arca és üdvözült mosollyal néznek le az egymás nyakába boruló
 túlélőkre… Brrr…

Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése