A csúf igazság
Ennél
 tipikusabb romkomot nehezen lehetne kitalálni. A nő, aki kőkemény 
karrieristának akar kinézni, élrevasalt kiskosztümben és szoros kontyba 
tekert hajjal küldi a csípős megjegyzéseit a körülötte keringő pasik 
felé, miközben otthon csak arra vár, hogy rátaláljon végre a jól fésült 
mama kedvence, aki aztán romantikus csúcsokra repíti… És a férfi, aki 
übermacsó farokkirály műsorvezetőként osztja az észt egy ZS kategóriás 
beszélgetőshowban arról, hogy minden nő csak arra vágyik, hogy egy igazi
 pasi ledöntse, és nem is jók másra… Naná, hogy a sors szeszélye egymás 
mellé sodorja őket egy munka kapcsán, és persze mi ezen nagyon jól 
szórakozunk.
Eredetiséget
 nem is kell keresni benne, tele van újrahasznosított poénokkal, 
ezerszer látott jelenetekkel, amitől mégis fogyaszthatóvá, mi több, 
igencsak szórakoztatóvá válik, az a szókimondó humor, Butler folyamatos 
káromkodásai és kocsmafilozófiája, és Heigl nyársat nyelt esetlensége. 
Jó páros ők, gond nélkül csinálnak hülyét egymásból és magukból, működik
 köztük az a híres kémia, ami nélkülözhetetlen egy romkomhoz. Az külön 
öröm, hogy végre nem metroszexuális szépfiúkat látunk romantikus 
izékben, hanem egy férfias mackót. Nekem ez jobban bejön. Catherine 
Heiglnek pedig, annak ellenére, hogy szép és szőke, olyan kedves kis 
szomszédlány feje van, hogy sokkal szimpatikusabb mint a szép szőke 
színésznők nagy része. Igazi csajos romantikus vígjáték, lehet rajta 
jókat nevetni, anélkül, hogy hülyének érezné magát tőle az ember. 
Barátnős estékre kiváló!
 Egyszerűen bonyolult
Nancy
 Meyers előző két filmjét, a Minden végzet nehéz-t és a Holiday-t is 
nagyon szerettem. Bár romantikus vígjátékokat rendez, egyáltalán nem 
butyuta, sokkal több lélek és szellem van bennük, mint elsőre tűnik. Az 
Egyszerűen bonyolult is illeszkedik ebbe a sorba, még ha ezt most nem is
 éreztem annyira szívhezszólónak, mint a Holiday-t, sem annyira 
sokatmondónak, mint a Minden végzet nehéz-t.
Szokatlan
 alaphelyzetből indul a film, és ez adja később a legtöbb poén forrását.
 Jane és Jake, a tíz éve elvált ötvenes pár egy görbe estén újra 
összejönnek, és az öregedő, pocakos-totyakos volt férj rájön, hogy 
mennyivel jobban érzi magát egykor hűtlenül otthagyott volt feleségével,
 mint a jó húszassal fiatalabb, kirakatcica asszonykájával. Lopott 
találkák, bújkálás a gyerekek elől, közben némi felesleges rinyálás 
azon, hogy most akkor helyes-e a volt férjünk szeretőjének lenni, főleg 
mivel közben a másik oldalról befigyel egy elvált építész is… Abszolút 
kis semmiség a film, nincsenek igazi konfliktusok, tudjuk, hogy úgyis 
minden probléma megoldódik, és mindenki boldog lesz így vagy úgy. Közben
 viszont remekül szórakozunk, köszönhetően a pörgős párbeszédeknek, a 
vicces helyzeteknek, és az anyós- és apósjelöltet rajtakapó, 
kölyökkutyaképű vőjelölt bénázásának. Ez is olyan barátnőzős estékre 
való könnyed szórakozás. És ha a film nem is bűvöl el mindenkit, két 
óráig csorgathatjuk a nyálunkat Jane gyönyörű házikóján és elképesztően 
jó pékségén, meg a vászonról szinte lecsorgó édességeken… Hmmm, mit nem 
adnék én egy olyan pékségért!
 Coco Chanel
Coco
 Chanel minden kétséget kizáróan a huszadik század egyik legfontosabb 
nőalakja volt. Nem csak új divatirányzatot teremtett, megszabadítva a 
nőket a fűzőktől, a habcsókruháktól, a fodroktól, csipkéktől, 
szekérderéknyi kalapoktól, hanem megalkotta a modern, öntudatos, 
független nő alakját. Igazi feminista ikon, aki a semmiből teremtette 
meg a világ egyik legnagyobb divatbirodalmát, soha nem ment férjhez, 
kemény, maximalista, kiállhatatlan és kérhetetlen nőként irányította 
saját életét. Ez a film pont nem erről a Coco Chanelről szól.
Mielőtt
 világhírű tervezővé vált volna, Gabrielle Chanel szegény kis francia 
árva volt, aki évekig hiába várta, hogy apja meglátogassa az árvaházban,
 felnőve ócska kis bárokban illegette magát a színpadon, majd egy 
élvhajhász, dúsgazdag, önkényúrként viselkedő, ám jószívű báró kitartott
 szeretője lett. Azokról az évekről szól a film, amik megkeményítették 
Coco-t és azzá a hírhedten kemény, érzelmek nélküli feministává tették, 
akit csodál az utókor. Addig azonban megaláztatások és fájdalmak hosszú 
során át vezetett az út. Az első, ami eszembe jutott a film kapcsán, az a
 végtelen dac, amivel Coco az őt kinevető, háta mögött csúf kis szegény 
békának tartó arisztokraták felé fordult. Az, hogy a huszadik század 
legnagyobb jelentőségű változásai a divatban egy szegény kis francia 
varrónő sértődéséből születtek. Nem volt pénze szép ruhákra, hát néhány 
férfiöltönyből varrt magának megfelelő öltözetet. A többi pedig már 
divattörténelem. A film pont ott ér véget, ahol a Chanel-életút igazán 
érdekessé válik, nyilván ha nem is ugyanezen alkotóktól, de sokszor és 
sokféleképpen látjuk majd a folytatást is. Mert Coco Chanel tényleg 
olyan alak, aki elég érdekes ahhoz, hogy megtöltsön több életrajzi 
filmet is. Kezdetnek ez nem volt rossz. Gyönyörűen fényképezett, könnyed
 kis dráma egy remek főszereplővel egy dacos rút kiskacsáról, mielőtt 
még kibontotta volna a szárnyait.
Hajrá boldogság!
Azt
 hiszem, nincs ember, akit ne bűvölne el Poppy, az örök optimista 
londoni tanítónő története. Mike Leigh filmjében egy mérsékelten 
dekoratív, harmincas szingli csaj afféle angol Amelie-ként próbálja 
megváltani a saját és környezete kis világát. Na nem globális problémák 
megoldásáról van szó, hanem az általános rosszkedv, komolyság és 
pesszimizmus elleni harcról. Poppy maga a megtestesült optimizmus. 
Mindenkivel szóba elegyedik, mindenkit próbál felvidítani, sosem 
keseredik el. Amikor ellopják a biciklijét, elhatározza, hogy megtanul 
vezetni, mire összehozza a sors a világ talán leghülyébb 
vezetésoktatójával. A nőgyűlölő, rasszista, megszállott oktató 
módszeresen próbálja kikészíteni Poppy-t. Akárcsak húga, aki jólfésült 
középosztálybeli életutat szán testvérkéjének, férjjel, gyerekkel, 
lakáshitellel. A minta azonban elég kiábrándító, nem csoda, hogy Poppy 
menekül a felnőtté válás elől, ha ez azt jelenti, hogy az ember csak 
titokban, a házastársa háta mögött playstation-özhet.
Meg
 kell mondjam, engem halálra idegesítenek az ilyen, az életet folyton 
rózsaszín szemüvegen át látó, napról napra viháncolva szökdécselő 
emberek, mint Poppy. Valószínűleg sikítva menekülnék előle, ha 
összefutnék vele. Viszont filmen ez nagyon működik, amíg nézzük, olyan, 
mintha teljesen kikapcsolnánk a csúnya, gonosz, szürke való világot, és 
beszippantana minket egy szeretettel és optimizmussal teli hely. 
Másrészről viszont a mód, ahogy bemutatja Poppy kis világát, nagyon is 
realista. Nem Amelie cukormázas kis mesefaluját látjuk, hanem a 
lepukkant londoni munkás- és alsó-középosztályt, hétköznapi angol nőket,
 akik a legkevésbé sem hasonlítanak a mai szépségideálra, rém ronda, 
csiricsáré, olykor kifejezetten trampli ruhákban, szétfolyt sminkkel, 
másnaposan egy átbulizott éjszaka után. Ez adja szerintem a film igazi 
erejét, hogy miközben Poppy teljesen hétköznapi, cseppet sem irigylésre 
méltó életet él, mégis meg tudja őrizni gyermeki optimizmusát és örök 
jókedvét. Hihetetlenül életigenlő film, csupa pozitív energia, lehet 
belőle töltekezni.
Korábbi kommentek:




Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése