Aki
 az elmúlt két-három évben olvasott filmes újságokat, honlapokat, 
kritikákat, biztosan hallott már Judd Apatow 
forgatókönyvíró-rendező-producerről, és kis csapatáról, akiket nem 
kevesebbel gyanúsítanak, mint hogy megújították a hollywoodi 
vígjátékgyártást. Ők követték el a 40 éves szűz, a Felkoppintva és a 
Superbad - avagy miért ciki a szex? című filmeket. Ezek közül egyet sem 
láttam.
A
 Lepattintva (eredetiben Forgetting Sarah Marshall) alapján csak jókat 
tudok mondani. Azt le kell szögeznem, hogy igazi, hamisítatlan 
vígjátékról van szó, senki ne várjon különösebb eszmei mondanivalót, 
világmegváltó gondolatokat, könnyes-bús érzelmeket, itt a vígjátéki 
helyzeteken van a hangsúly. Amitől kiemelkedik a jelenlegi hollywoodi 
filmtermésből, az az, hogy életszerű hősöket mozgat életszerű 
helyzetekben, életszerű, hihető párbeszédeket ad a szájukba, és valódi 
érzelmeket, sírásokat, dühös egymásnak eséseket látunk, nem művi 
szempillarezegtetéseket és hiteltelen romantikus egymás karjaiba 
omlásokat. Persze hozzá kell tenni, hogy az életszerű helyzetek azért 
kaliforniai mércével mérendők, mert hát innen, Budapest cityből kicsi a 
valószínűsége, hogy szerelmi csalódás után Hawaii-ra futok felejteni, de
 ennyire legyünk megengedőek, azért nem realista drámát látunk. 
A
 sztori nagyvonalakban: Petert, a punnyadt tévésorozat-zeneszerzőt 
igencsak megalázó helyzetben dobja ki barátnője, az ünnepelt tévésztár, 
Sarah Marshall. Peter kiborul, hisztizik, dühöng, minden csajt megdönt 
elkeseredésében, orvoshoz megy, de csak nem felejt, mígnem kiköt egy 
gyönyörű, pálmafákkal szegélyezett hawaii-i hotelban, ahol ki másba 
futna bele, mint exbarátnőjébe, meg annak iszonyat menő, végletesen 
idióta rocksztár pasijába, aki nem is annyira új. Persze kezdetben annak
 rendje és módja szerint marják egymást, kerülik egymást, legszívesebben
 megfojtanák egymást, aztán szép lassan - az idióta barát és egy dögös 
recepciós csaj segítségével - megtanulnak egymás mellett létezni, 
kommunikálni, a film végére még azt is meg tudják beszélni, miért 
romlott el a kapcsolatuk. Ez az, amiben különbözik a sablonos 
vígjátékoktól, és a vidám, agyatlan helyzetek közepette azért csepegtet 
némi emberséget. 
A
 történet vége persze happy end, hiszen mégiscsak vígjátékról van szó, 
de nincs túlspilázva, csak kis egymásra találások vannak, meg kis 
sikerek. Erre is csak azt tudom mondani, hogy nagyon jól szórakoztam 
rajta. Néha kell az, hogy az ember csak úgy eleressze magát, nézzen ki a
 fejéből, és szórakoztassák. Ha ezt intelligensen, életszerűen, 
szerethetően teszi egy vígjáték, az már szerintem elismerésre méltó. 
Korábbi kommentek:

Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése